Κάθε φορά που γίνεται κάποια αλλαγή στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα γράφονται χιλιάδες γραμμές γεμάτες γκρίνια και κακομοιριά. Όλο και κάποια καθηγητική συντεχνία ανακαλύπτει ότι είναι ριγμένη και τα μέλη της γεμίζουν το διαδίκτυο με άρθρα που πολύ συχνά λαμβάνουν υπόψη περισσότερο τα δικά τους συμφέροντα (όπως τα αντιλαμβάνονται οι ίδιοι) και λιγότερο τις πραγματικές ανάγκες τις κοινωνίας. Άλλωστε, παρόμοια πολιτική ακολουθεί συχνά και το υπουργείο. Αν π.χ. έχουμε πολλούς Φυσικούς και λίγους Φιλολόγους τότε
αυξάνουμε τις ώρες των μεν και μειώνουμε τις ώρες των δε (μιας και λεφτά για προσλήψεις δεν υπάρχουν). Δεν θα μπορούσε λοιπόν να γίνει κάτι διαφορετικό και στη συγκεκριμένη συγκυρία με το νέο σύστημα εξετάσεων.
αυξάνουμε τις ώρες των μεν και μειώνουμε τις ώρες των δε (μιας και λεφτά για προσλήψεις δεν υπάρχουν). Δεν θα μπορούσε λοιπόν να γίνει κάτι διαφορετικό και στη συγκεκριμένη συγκυρία με το νέο σύστημα εξετάσεων.
Δεν χρειάζεται να ψάξουμε να βρούμε τους "χαμένους" της συγκυρίας. Τους ανακοίνωσε ο ίδιος ο υπουργός, αναφέροντας ότι οι ώρες των Μαθηματικών μειώνονται λίγο (το λίγο σημαίνει περίπου 8-9%). Είναι αναμενόμενη λοιπόν η κριτική από τον κλάδο μας. Στο παρόν κείμενο δεν επιδιώκω κι εγώ να εκφράσω συντεχνιακά παράπονα. αυτά άλλωστε κουράζουν και εμένα Απλώς, σχολιάζω τα βασικά σημεία του νέου συστήματος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση που σχετίζονται με τα μαθηματικά.
Α. Τα μαθηματικά Γενικής παιδείας καταργούνται από την Γ΄ Λυκείου.
Μάλλον σωστή απόφαση, αν δεχτεί κανείς ότι η Γ΄ Λυκείου είναι έτος προετοιμασίας για τις εξετάσεις και ότι παραδοσιακά στη Θεωρητική κατεύθυνση δεν εξετάζονται οι μαθητές στα Μαθηματικά. Πρόκειται για ένα μάθημα που κανείς (σχεδόν) δεν παρακολουθούσε και βασάνιζε τόσο τα παιδιά όσο και τους καθηγητές. Ας παραδεχτούμε επιτέλους το αυτονόητο. Στη Γ΄ Λυκείου τα παιδιά ασχολούνται μόνο με τα μαθήματα των εξετάσεων.
Β. Για την εισαγωγή στις σχολές υγείας δεν εξετάζονται γνώσεις μαθηματικών.
Αυτό δεν είναι καινούριο βέβαια, αλλά γενικά σχολιάζεται αρνητικά από τους μαθηματικούς. Πάντως, αν και μπορούν να γραφούν πολλά για το θέμα, δεν θεωρώ ότι για να γίνει κάποιος γιατρός πρέπει να ξέρει το Θεώρημα Bolzano ή το Θεώρημα Μέσης Τιμής π.χ. Πιθανότατα ο αναλυτικός τρόπος σκέψης να μπορεί να εξεταστεί και μέσω τη Φυσικής, της Χημείας ή της Βιολογίας με συνδυαστικά θέματα. Ίσως όμως ένα πιο light μάθημα Μαθηματικών να ήταν σκόπιμο.
Γ. Τα μαθηματικά και η Γλώσσα-Λογοτεχνία έχουν την ίδια βαρύτητα για την εισαγωγή στις Θετικές Σχολές.
Αυτό συμβαίνει για πρώτη φορά τις τελευταίες δεκαετίες. Δεν καταλαβαίνω τη σκοπιμότητα, εκτός και αν τα θέματα της Γλώσσας είναι σχετικά εύκολα (ώστε η εισαγωγή να εξαρτάται περισσότερο από την ειδίκευση στα άλλα μαθήματα).Δ. Τα μαθηματικά διδάσκονται κατά ίσο αριθμό ωρών (7) με τη Φυσική, τη Χημεία, την Οικονομία και την Πληροφορική.
Αυτό είναι πραγματικά πρωτοφανές για το ελληνικό σχολείο! Στο τωρινό σύστημα για παράδειγμα οι ώρες των μαθηματικών είναι 5, ενώ οι ώρες της Φυσικής και της Χημείας είναι 3 και της Πληροφορικής και της Βιολογίας είναι 2. Ποτέ άλλοτε ο αριθμός ωρών διδασκαλίας των Μαθηματικών δεν ήταν ίσος με αυτόν άλλων μαθημάτων Θετικών Σπουδών (για προφανείς λόγους). Νομίζω εδώ βρίσκεται και το κυρίως πρόβλημα.
Για κάποιο λόγο ο σχεδιαστής του συστήματος αποφάσισε ότι τα μαθηματικά δεν είναι και τόσο σημαντικά πια... Μήπως έχουμε παραδεχτεί τη μοίρα μας; Είμαστε μια χώρα που παράγει μόνο τουρισμό;
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου