Πρόσφατες Αναρτήσεις:

Grab the widget  Get Widgets

Δευτέρα 22 Δεκεμβρίου 2014

Πρωτιά στον Διεθνή διαγωνισμό Zero Robotics για το ZANNEIO

Κατά τη διάρκεια των προηγούμενων μηνών οι μαθητές του Ομίλου Sima Club που λειτουργεί στο Ζάννειο ΠΠΛ πήραν μέρος στον φετινό διαγωνισμό ZERO ROBOTICS που διοργανώνει το πανεπιστήμιο MIT η NASA και η ESA. Η ομάδα μας πέρασε στην δεύτερη φάση του διαγωνισμού (σε σύνολο 178 σχολείων από την Αμερική, την Ευρώπη και τη Ρωσία), 19η στην τρίτη φάση του διαγωνισμού και στην τέταρτη και τελευταία φάση του (τελικός). Με βάση την επίδοσή της, η ομάδα μας (η οποία συνεργάζεται με δύο σχολεία από τις Η.Π.Α.) έχει καταταγεί στις πρώτες 6 ομάδες του διαγωνισμού και θα συμμετέχει κατευθείαν στα ημιτελικά και (πιθανόν) στον μεγάλο τελικό.

Αντικείμενο του διαγωνισμού είναι ο προγραμματισμός μικρών ρομπότ (Spheres) που έχουν κατασκευαστεί από το MIT για διαστημικές αποστολές. Οι ομάδες καλούνται να αντιμετωπίσουν ένα πρόβλημα προγραμματίζοντας τον δικό τους δορυφόρο και στη συνέχεια δίνουν αγώνες μεταξύ τους. Όσες ομάδες περνάνε στην τέταρτη και τελευταία φάση θα δουν τον κώδικά τους να "τρέχει" σε δορυφόρους που βρίσκονται στο διάστημα σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο του διεθνούς διαστημικού σταθμού. Μοναδική εμπειρία!

Επιβραβεύοντας την προσπάθεια των μαθητών μας, ο δήμος Πειραιά (με πρωτοβουλία του Δημάρχου) αποφάσισε να χρηματοδοτήσει το ταξίδι της ομάδας στην Ολλανδία όπου η ESA συγκεντρώνει τις ευρωπαϊκές ομάδες σε ειδική αίθουσα για να προβληθούν οι αγώνες του τελικού (με live feed από το διεθνή διαστημικό σταθμό) και να γίνει η επίσημη βράβευση.
Διαβάστε Περισσότερα!

Τρίτη 16 Δεκεμβρίου 2014

Μαθηματικά Κατεύθυνσης Β΄ Λυκείου - Διαγώνισμα

Αυτήν την Πέμπτη γράφουμε το διαγώνισμα τετραμήνου. Στην ηλεκτρονική τάξη του μαθήματος (εδώ - Έγγραφα) έχω ανεβάσει παλαιότερα θέματα για να πάρετε μια ιδέα.

Προσέξτε όμως. Τα παλαιότερα θέματα είναι κάπως πιο δύσκολα από αυτά που θα αντιμετωπίσετε εσείς. Το μάθημα τα προηγούμενα χρόνια ήταν 3ωρο και έτσι είχαμε περισσότερο χρόνο για ασκήσεις και εμπέδωση της ύλης. Επίσης κάποια από τα διαγωνίσματα αυτά ήταν σχεδιασμένα για 2 ώρες.
Για οποιαδήποτε απορία, μπορείτε να με ρωτήσετε στο σχολείο.
Καλό διάβασμα!!
Διαβάστε Περισσότερα!

Σάββατο 1 Νοεμβρίου 2014

Διανύσματα στον R^3

Έχουμε γνωρίσει τα διανύσματα στα μαθηματικά Κατεύθυνσης της Β΄ Λυκείου αλλά και στη Φυσική. Όσα ξέρουμε μπορούν να γενικευτούν και σε περισσότερες διαστάσεις. Μπορούν δηλαδή να οριστούν διανύσματα με ν συντεταγμένες, να οριστεί το εσωτερικό γινόμενο κ.ο.κ. Ειδικά για τον χώρο των τριών διαστάσεων, μπορούμε να ορίσουμε και άλλες πράξεις όπως το εξωτερικό και το μεικτό γινόμενο, που έχουν ενδιαφέρουσες γεωμετρικές ερμηνείες. Μπορείτε να δείτε περισσότερα για το θέμα αυτό στα παρακάτω links

Διαβάστε Περισσότερα!

Τρίτη 28 Οκτωβρίου 2014

Άλγεβρα Α΄ Λυκείου: Πραγματικοί Αριθμοί - Φυλλάδιο 02Α

Στην ηλεκτρονική τάξη του μαθήματος μπορείτε να βρείτε το νέο Φυλλάδιο 02Α με ασκήσεις στις ιδιότητες των δυνάμεων, στην παραγοντοποίηση και σε αποδεικτικές μεθόδους (εδώ). Μπορείτε να βρείτε επίσης τα διαγωνίσματα στις πιθανότητες με τις λύσεις τους:

Ομάδα Α    Λύσεις
Ομάδα Β    Λύσεις
Διαβάστε Περισσότερα!

Τετάρτη 8 Οκτωβρίου 2014

Θέματα από την Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας - Α΄ Λυκείου

Τα θέματα της τράπεζας θεμάτων βάση της οποίας γίνονται οι εξετάσεις του Ιουνίου είναι διαθέσιμα στην επίσημη ιστοσελίδα του υπουργείου που έχει στηθεί για το σκοπό αυτό (εδώ). Στους παρακάτω συνδέσμους μπορείτε να βρείτε όλα τα θέματα που έχουν ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ επιλεχθεί για τα μαθήματα της Άλγεβρας και της Γεωμετρίας.

Επιπλέον, στον παρακάτω σύνδεσμο θα βρείτε όλα τα θέματα της Τράπεζας που είναι σχετικά με το κεφάλαιο των πιθανοτήτων. Καλό Διάβασμα!!!
Διαβάστε Περισσότερα!

Τρίτη 7 Οκτωβρίου 2014

Ηλεκτρονική Τάξη για την Άλγεβρα Α΄ Λυκείου

Ξεκίνησε η λειτουργία της ηλεκτρονικής τάξης για το μάθημα της Άλγεβρας Α΄ Λυκείου (κλικ εδώ). 

Στην ηλεκτρονική τάξη θα μπορείτε να βρείτε όλα τα φυλλάδια που δίνονται στο μάθημα όπως επίσης και παλαιότερα θέματα διαγωνισμάτων με τις λύσεις τους.
Διαβάστε Περισσότερα!

Ηλεκτρονική Τάξη για την Άλγεβρα Β΄ Λυκείου

Ξεκίνησε η λειτουργία της ηλεκτρονικής τάξης για την Άλγεβρα της Β΄ Λυκείου. Μπορείτε να μπείτε κάνοντας κλικ εδώ.

Εκεί θα αναρτώνται όλα τα φυλλάδια που σας δίνω στο μάθημα και επιπλέον θα μπορείτε να βρείτε παλαιότερα θέματα με τις λύσεις τους.
Διαβάστε Περισσότερα!

Δευτέρα 22 Σεπτεμβρίου 2014

Βιβλία Α΄Λυκείου

Όσοι έχετε την ατυχία να μην έχετε βιβλία, μπορείτε να διαβάσετε από την επίσημη ιστοσελίδα του Υπουργείου 
Στον παρακάτω σύνδεσμο θα βρείτε όλα τα βιβλία της Α΄ Λυκείου (χρειάζεστε σύνδεση με το Internet για να τα διαβάσετε):

Αν θέλετε να κατεβάσετε τα βιβλία σε αρχεία pdf στον υπολογιστή σας, μπορείτε να μπείτε στο Παιδαγωγικό ινστιτούτο ακολουθώντας τον παρακάτω σύνδεσμο:

Δυστυχώς όμως ακόμη και εκεί, υπάρχουν οι παλιές εκδόσεις των βιβλίων και όχι οι καινούριες. Όμως οι αλλαγές δεν είναι πολλές. Η ύλη και των δύο βιβλίων είναι ίδια.

Διαβάστε Περισσότερα!

Σάββατο 20 Σεπτεμβρίου 2014

Α΄ Λυκείου. Πιθανότητες - Φυλλάδιο Ασκήσεων

Ξεκίνησε η λειτουργία της Ηλεκτρονικής Τάξης του μαθήματος. Εκεί μπορείτε να βρείτε όλα τα αρχεία με ασκήσεις κ.λ.π. που κατά καιρούς θα χρησιμοποιούμε.


Τοποθετήθηκε και το πρώτο φυλλάδιο που αφορά στο κεφάλαιο των Πιθανοτήτων και το οποίο μπορείτε να κατεβάσετε από εδώ.
Διαβάστε Περισσότερα!

Τετάρτη 10 Σεπτεμβρίου 2014

Καλή Σχολική Χρονιά

Ως γνωστόν αύριο ξεκινάει η νέα σχολική χρονιά. Να ευχηθούμε καλή αρχή στην Α΄ και Β΄ Λυκείου και καλή επιτυχία στη μεγάλη προσπάθεια των μαθητών της Γ΄ Λυκείου που μπαίνουν στην τελική ευθεία για τις εξετάσεις.

Αυριανό πρόγραμμα
9.30 Αγιασμός
+ διανομή βιβλίων (φροντίστε να έχετε τσάντα μαζί σας)

Παρακάτω θα βρείτε ένα μικρό promotional video για τις δράσεις του Ζαννείου Προτύπου Πειραματικού Λυκείου Πειραιά.




Διαβάστε Περισσότερα!

Πέμπτη 3 Ιουλίου 2014

Υψηλές Επιδόσεις από τους μαθητές του Ζαννείου στις Πανελλαδικές

Διέπρεψαν οι μαθητές μας στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις. Επιβραβεύθηκε έτσι ο κόπος και η προσπάθεια όλης της χρονιάς. Ενδεικτικό των υψηλών τους επιδόσεων είναι ότι ένας στους τέσσερις μαθητές (25.24%) είχε γενικό βαθμό πρόσβασης μεγαλύτερο από 18, ενώ περίπου οι μισοί μαθητές (46.6%) είχαν γενικό βαθμό πρόσβασης μεγαλύτερο του 15.

Υψηλά κινήθηκαν επίσης οι επιδόσεις στα Μαθηματικά κατεύθυνσης και γενικής παιδείας. Ποσοστό 20,48% και 55,26% των μαθητών έγραψε πάνω από 16 στα μαθηματικά κατεύθυνσης και γενικής παιδείας αντίστοιχα. 
Τα γραφήματα δείχνουν αναλυτικά την κατανομή των βαθμών των μαθητών. Συγχαρητήρια σε όλους και καλή σταδιοδρομία!



Διαβάστε Περισσότερα!

Σάββατο 7 Ιουνίου 2014

Άλγεβρα Β΄ Λυκείου (Εξετάσεις 2014) - Θέματα και Λύσεις

Στους παρακάτω συνδέσμους θα βρείτε τα θέματα και τις λύσεις του τελικού διαγωνίσματος της προηγούμενης Πέμπτης.


Καλά αποτελέσματα.
Διαβάστε Περισσότερα!

Δευτέρα 2 Ιουνίου 2014

Μαθηματικά Κατεύθυνσης - Θέματα Εξετάσεων 2014 και πρόχειρες Λύσεις

Δεν είχαν ιδιαίτερες δυσκολίες τα φετινά θέματα των εξετάσεων. Ήταν βέβαια για γερά διαβασμένους μαθητές και είχαν κάποια σημεία που ήθελαν προσοχή! 

Παρακάτω μπορείτε να βρείτε  τα θέματα και κάποιες πρόχειρες λύσεις.

Διαβάστε Περισσότερα!

Παρασκευή 30 Μαΐου 2014

Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής - Θέματα και λύσεις εξετάσεων 2014

Σχετικά εύκολα φέτος τα θέματα στα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας (όπως θα έπρεπε να είναι). Αν εξαιρέσει κανείς  κάποια "πονηρά σημεία" στο Θέμα 4 (το οποίο δεν ήταν ιδιαίτερα δύσκολο) τα άλλα τρία θέματα ήταν απολύτως βατά. 

Παρακάτω θα βρείτε τα θέματα και τις λύσεις. Τις λύσεις τις έγραψα λίγο γρήγορα, γιατί είχαμε αρκετή δουλειά στην επιτροπή. Ελπίζω να είναι όλα οκ.

Θέματα
Λύσεις
Διαβάστε Περισσότερα!

Πέμπτη 29 Μαΐου 2014

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ - ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΛΥΣΕΙΣ

Στους παρακάτω συνδέσμους, θα βρείτε τα θέματα και τις λύσεις για τα Μαθηματικά Κατεύθυνσης Β΄ Λυκείου.

Ελπίζω να τα πήγατε καλά. Καλή Συνέχεια!

Θέματα
Λύσεις

Διαβάστε Περισσότερα!

Τρίτη 20 Μαΐου 2014

Αστρονομία Β΄Λυκείου - Ύλη Εξετάσεων και ερωτήσεις

Διαβάστε Περισσότερα!

Δευτέρα 19 Μαΐου 2014

296 χρόνια από τη γέννηση της Maria Gaetana Agnesi

Πριν λίγες μέρες ένα doodle από την Google Μας θύμισε τη γέννηση μιας από τις πιο σημαντικές γυναικείες φυσιογνωμίες των μαθηματικών. Η βιογραφία της εντυπωσιακή... Εδώ θα βρείτε το doodle που δείχνει την κατασκευή μιας καμπύλης που μελέτησε η Agnesi, την οποία ονόμασε Versiera. Πρόκειται για εμβληματική φυσιογνωμία όπως θα δείτε αν ψάξετε το βιογραφικό της.

Η Maria Gaetana Agnesi γεννήθηκε στο Μιλάνο στις 16 Μαϊου 1718. Ήταν το 21ο παιδί της οικογένειάς της! Ο πατέρας της ήταν αρκετά εύπορος και η Μαρία είχε την ευκαιρία να ασχοληθεί με τις επιστήμες απερίσπαστη και να αναγνωριστεί ως "παιδί θαύμα" από πολύ νωρίς. Λέγεται ότι όταν ήταν 9 ετών γνώριζε άριστα Ιταλικά, Γαλλικά, Λατινικά, Ελληνικά και Εβραϊκά και αρκετές ακόμη σύγχρονες γλώσσες της εποχής. Ασχολήθηκε με τα μαθηματικά, για να ευχαριστήσει τον πατέρα της κυρίως, και έγινε πολύ γνωστή για το βιβλίο της "Analytical Institutions", το οποίο ασχολείτο με διαφορικό και ολοκληρωτικό λογισμό. Λέγεται μάλιστα ότι έγραψε το βιβλίο της για να μάθουν μαθηματικά τα αδέρφια της (Θεά!). Το βιβλίο άφησε εποχή και έγινε τόσο γνωστό ώστε της προτάθηκε θέση στο πανεπιστήμιο της Μπολόνια.

Η Μαρία ήταν βαθιά θρησκευόμενη. Μετά το θάνατο του Πατέρα της σταμάτησε να ασχολείται με τα μαθηματικά και αφιέρωσε τη ζωή της στο φιλανθρωπικό της έργο. Μέχρι το τέλος της ζωής της βοηθούσε φτωχούς, αρρώστους και άστεγους (κυρίως γυναίκες) διευθύνοντας ένα αντίστοιχο ίδρυμα.

Γνωστή στο ευρύτερο κοινό έγινε εξ' αιτίας μιας καμπύλης που μελέτησε και (y = a3/(x2 + a2)) η οποία από γλωσσικό λάθος της ιταλικής γλώσσας ονομάζεται πλέον "Witch of Agnesi".

Την καμπύλη μπορείτε να την μελετήσετε από το αρχείο geogebra που περιέχεται σε αυτό το σύνδεσμο.

Πηγές 
Διαβάστε Περισσότερα!

Μαθηματικά Γενικής Παιδείας Γ΄ Λυκείου - Εξεταστέα Ύλη

Διαβάστε Περισσότερα!

Μαθηματικά Κατεύθυνσης Γ΄ Λυκείου - Ύλη ενδοσχολικών εξετάσεων

Διαβάστε Περισσότερα!

Γεωμετρία Β΄ Λυκείου - Εξεταστέα Ύλη

Διαβάστε Περισσότερα!

Παρασκευή 16 Μαΐου 2014

Ένα μικρό video από την παρουσίαση της ομάδας του Ζαννείου στο συνέδριο Industrial Technologies

Διαβάστε Περισσότερα!

Τρίτη 13 Μαΐου 2014

Άλγεβρα Β΄ Λυκείου - Εξεταστέα Ύλη

Διαβάστε Περισσότερα!

Πέμπτη 8 Μαΐου 2014

Μαθηματικά Κατεύθυνσης Β΄ Λυκείου - Εξεταστέα Ύλη

Παρακάτω θα βρείτε την ύλη για τα Μαθηματικά Κατεύθυνσης της Β΄ Λυκείου.

Διαβάστε Περισσότερα!

Τετάρτη 7 Μαΐου 2014

Νέο άρθρο στο 4th International Workshop on Cognitive Information Processing

Robust Image Denoising in RKHS via Orthogonal Matching Pursuit

We present a robust method for the image denoising task based on kernel ridge regression and sparse modeling. Added noise is assumed to consist of two parts. One part is impulse noise assumed to be sparse (outliers), while the other part is bounded noise. The noisy image is divided into small regions of interest, whose pixels are regarded as points of a two-dimensional surface. A kernel based ridge regression method, whose parameters are selected adaptively, is employed to fit the data, whereas the outliers are detected via the use of the increasingly popular orthogonal matching pursuit (OMP) algorithm. To this end, a new variant of the OMP rationale is employed that has the additional advantage to automatically terminate, when all outliers have been selected.

Ιστοσελίδα Συνεδρίου: CIP2014
PDF
Διαβάστε Περισσότερα!

Δευτέρα 28 Απριλίου 2014

Θέματα και Λύσεις του Διαγωνίσματος Προσομοίωσης στα Μαθηματικά Κατεύθυνσης Γ΄ Λυκείου.

Την Τετάρτη 30/04/2014, κατά τη διάρκεια των 4 πρώτων διδακτικών ωρών του προγράμματος, οι μαθητές των τμημάτων Γθ1, Γθ2 και Γτ1 συμμετείχαν στο τεστ προσομοίωσης στα Μαθηματικά Κατεύθυνσης.
Στους παρακάτω συνδέσμους θα βρείτε τα θέματα και τις λύσεις.

Θέματα
Λύσεις

Τα θέματα επιμελήθηκαν οι καθηγητές 
Μπουμπούλης Παντελής
Παππά Σοφία
Τσαντίλας Σωτήρης
Διαβάστε Περισσότερα!

Παρασκευή 11 Απριλίου 2014

Το πρώτο...... (Zanneio won 1st prize in the Industrial Technologies for school initiative)

Η ομάδα του Ζαννείου Πρότυπου Λυκείου Πειραιά πήρε την πρώτη θέση στον πανελλήνιο διαγωνισμό Industrial Technologies For Schools 2014. 
Ο Διαγωνισμός είχε ως αντικείμενο την πρόταση ενός νέου προϊόντος (ή μιας ολοκληρωμένης υπηρεσίας) που θα αντιμετωπίζει προκλήσεις του μέλλοντος. Η ομάδα του σχολείου μας μετά από σκληρή δουλειά τριών και πλέον μηνών σχεδίασε ένα έξυπνο ιατρικό βραχιόλι το i-MED, το οποίο μπορεί να παρακολουθεί τις ζωτικές λειτουργίες του ασθενούς (παλμοί, αρρυθμίες, πίεση, κ.λ.π.), να κάνει μη επεμβατικές μετρήσεις αίματος (οξυγόνο, γλυκόζη, κ.λ.π.) και πιθανόν βιοχημικές εξετάσεις αν αυτό χρειαστεί. Το i-MED μπορεί να χρησιμοποιηθεί στα επείγοντα τμήματα των νοσοκομείων για να κρίνει ποια περιστατικά είναι πιο επείγοντα, σε ασθενείς που νοσηλεύονται ώστε να παρακολουθείται η κατάστασή τους συνεχώς, αλλά ακόμη και εκτός νοσοκομείου σε ασθενείς με σοβαρές ασθένειες, οι οποίοι πρέπει να παρακολουθούνται, αλλά δε χρειάζονται συνεχή νοσηλεία.

Στα πλαίσια του διαγωνισμού οι μαθητές έπρεπε να συντάξουν ένα report και μια παρουσίαση (όλα στα αγγλικά). Η επιτροπή που έκρινε τις προτάσεις αποτελείτο από καθηγητές πανεπιστημιακών τμημάτων και ανθρώπους της βιομηχανίας (από το εξωτερικό).

Το να παίρνει η ομάδα ενός σχολείου το πρώτο βραβείο σε ένα τέτοιο διαγωνισμό δεν είναι και μικρό πράγμα. Ας μην ξεχάσουμε ότι συμμετείχαν μερικά από τα καλύτερα ιδιωτικά και δημόσια σχολεία στην Ελλάδα με μεγάλη ιστορία και διακρίσεις (Αρσάκειο, Αμερικάνικο κολέγιο, Γερμανική σχολή, Βαρβάκειο, Ιωνίδειος κ.λ.π.). Για να πάρει κανείς μια ιδέα για το μέγεθος και την εγκυρότητα του συνεδρίου μπορεί να επισκεφτεί την ιστοσελίδα του. 

Η ομάδα του Ζαννείου όμως εντυπωσίασε σε όλα τα επίπεδα (και με το report και με το poster και βέβαια με την παρουσίαση), κερδίζοντας εκτός της 1ης θέσης και ένα θερμό χειροκρότημα από τους παρευρισκόμενους. Σημειώνω ότι το βραβείο στις 4 καλύτερες ομάδες δόθηκε από την κ. Clara de la Torre, διευθύντρια του Διευθυντήριου για την έρευνα και την καινοτομία (Research and Innovation Directorate) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (European Comission).

Η νίκη κάθε άλλο παρά εύκολη ήταν, αφού και οι 11 ομάδες που είχαν επιλεγεί, είχαν κάνει καταπληκτική δουλειά. Όπως είπε και η κ. Torre, αναφερόμενη στο επίπεδο της δουλειάς των μαθητών, κάποια από τα πρόσωπα που θα διαμορφώσουν την Ελλάδα και την Ευρώπη των επόμενων δεκαετιών ήταν σήμερα στο μέγαρο μουσικής.

Θα φροντίσουμε να το γιορτάσουμε αναλόγως και στο σχολείο μετά το Πάσχα και εκτός σχολείου....

Όμως, θα ήθελα να πω ένα μεγάλο ΜΠΡΑΒΟ σε όλα παιδιά της ομάδας που αφιέρωσαν τον πολύτιμο χρόνο τους ώστε να έχουμε αυτό το ευχάριστο αποτέλεσμα. 

Ιδιαίτερα να ευχαριστήσουμε και να συγχαρούμε τα παιδιά που σήκωσαν το μεγαλύτερο βάρος της τελικής δουλειάς:

  • Καταρχάς τη Μαριλένα (που είχε και την αρχική ιδέα) και τη Μελίνα που ανέλαβαν το δυσκολότερο και σημαντικότερο κομμάτι της συγγραφής του report. Δεν ήταν εύκολο να μαζέψουμε όλες τις ιδέες που είχαν διατυπωθεί κατά τη διάρκεια των συναντήσεων σε ένα κείμενο. Σημαντική ήταν και η συνεισφορά του Κώστα και του Ντρίνι (με τα σχέδιά τους) και του Γιάννη.
  • τη Ρενάτα, τη Τζωρτζίνα και τη Σοφία, οι οποίες έκαναν πολύ καλή και κυρίως γρήγορη (τότε βιαζόμασταν πολύ) δουλειά με το poster της παρουσίασης.
  • τον Πάνο, τον Χρήστο, το Γιώργο, τη Μελίνα και τη Μαριλένα (πάλι) που ασχολήθηκαν με την ίδια την παρουσίαση (σε powerpoint).
  • Τέλος να συγχαρούμε τη Γεωργία, τον Κώστα και τη Μαριλένα, οι οποίοι συνεπικουρούμενοι από το Χρήστο είχαν αναλάβει το δύσκολο κομμάτι της ομιλίας στο Συνέδριο. Τα πήγαν περίφημα!!!

Ελπίζω να μην ξέχασα κανέναν... Πολλά συγχαρητήρια και πάλι! 

Όσοι ενδιαφέρονται να μάθουν περισσότερα για το i-MED (το έξυπνο ιατρικό βραχιόλι που πρότεινε η ομάδα μας) μπορούν να δουν αναλυτικά το report, το poster και την παρουσίαση σε powerpoint εδώ.
Διαβάστε Περισσότερα!

Πέμπτη 3 Απριλίου 2014

i-MED conference presentation

Οι ομάδες των μαθητών ολοκλήρωσαν την παρουσίαση του i-MED για το συνέδριο Industrial Technologies. Περιμένουμε σχόλια για πιθανές βελτιώσεις.

Θα ήθελα να συγχαρώ τα παιδιά που ασχολήθηκαν από την αρχή μέχρι το τέλος για να έχουμε αυτό το τόσο ωραίο αποτέλεσμα. Ελπίζω να χάρηκαν την όλη διαδικασία και να κέρδισαν κάτι από όλες τις δραστηριότητες με τις οποίες ασχολήθηκαν. Μένει μόνο να ευχηθώ  ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ στο συνέδριο! Μακάρι να πάρετε την πρώτη θέση.

Διαβάστε Περισσότερα!

Τετάρτη 2 Απριλίου 2014

ΕΙΔΗΣΗ: Το Ζάννειο ΠΠΛ θα είναι το μοναδικό Λύκειο στη Χώρα όπου θα συνεχίσει να διδάσκεται η Αστρονομία!

Όπως πιθανώς γνωρίζετε η Αστρονομία θα πάψει να διδάσκεται από του χρόνου στα Ελληνικά σχολεία. Δυστυχώς, το νέο πρόγραμμα σπουδών (παρότι κατά τη γνώμη μου διορθώνει πολλές στρεβλώσεις) δεν δίνει στους μαθητές τη δυνατότητα να γνωρίσουν αυτή την τόσο ενδιαφέρουσα επιστήμη. 

Ευτυχώς όμως κάτι τέτοιο δεν ισχύει για το Ζάννειο Πρότυπο Λύκειο. Με αφετηρία το νόμο για τα πρότυπα σχολεία (ο οποίος επιτρέπει στο Επιστημονικό Εποπτικό Συμβούλιο να αλλάζει το πρόγραμμα σπουδών του σχολείου) πήραμε την πρωτοβουλία με τον "Αστρονόμο" του σχολείου (τον κ. Τσαντίλα) να προτείνουμε την επαναφορά του μαθήματος ως μάθημα επιλογής της Α΄ Λυκείου. Το ΕΠ.Ε.Σ. του σχολείου υιοθέτησε την πρότασή μας και μόλις σήμερα λάβαμε και την έγκριση της ΔΕΠΠΣ! Επομένως από τη νέα σχολική χρονιά οι μαθητές της Α΄ τάξης του Ζάννειου ΠΠΛ θα έχουν τη πρόσθετη δυνατότητα επιλογής ενός ακόμη μαθήματος: της Αστρονομίας.

Ας ελπίσουμε το παράδειγμα του σχολείου μας να γίνει αφετηρία για την επαναφορά του μαθήματος και στα υπόλοιπα σχολεία της χώρας. 
Διαβάστε Περισσότερα!

Τρίτη 1 Απριλίου 2014

Β΄ Λυκείου - Διαγώνισμα στα Πολυώνυμα

Στους παρακάτω συνδέσμους θα βρείτε μερικά ενδεικτικά διαγωνίσματα. Μελετήστε τα καλά. Το διαγώνισμα θα το γράψουμε τελικά τη Δευτέρα λόγω της εκδρομής.

Διαβάστε πολύ καλά όλες τις ασκήσεις που έχουμε κάνει και τη μεθοδολογία που έχουμε αναπτύξει.

Διαβάστε Περισσότερα!

Κυριακή 30 Μαρτίου 2014

Το poster για το i-MED

Η ομάδα του poster έκανε αρκετά καλή δουλειά. Συγχαρητήρια και στα τρία κορίτσια. Παρακάτω θα βρείτε την αφίσα που δημιούργησαν.   
Διαβάστε Περισσότερα!

Τα geek βυζαντινά πορτραίτα του Φώτη Βαρθή..

Είναι γνωστό ότι δεν είμαι και μεγάλος λάτρης της τέχνης (ειδικά της μοντέρνας - ή τουλάχιστον αυτού που στην Ελλάδα ορίζεται έτσι). Παρόλα αυτά μπορώ να εκτιμήσω έναν εμπνευσμένο καλλιτέχνη όταν δω τα έργα του. Μια τέτοια περίπτωση είναι και αυτή του Φώτη Βαρθή, ενός Έλληνα σχεδιαστή  με γνώσεις βυζαντινής αγιογραφίας - ζωγραφικής. Ο Φώτης έφτιαξε μια καταπληκτική σειρά έργων βασισμένων στην βυζαντινή τέχνη, τα οποία απεικονίζουν geeky ήρωες από τα komix (Laiono), την επιστημονική φαντασία (Τσουμπάκα) και την φανταστική λογοτεχνία (Galadriel, Golum, Saruman, Tyrion Lanister, Eddard Stark, κ.λ.π.)

Απολαύστε τα έργα του στους παρακάτω συνδέσμους:
Διαβάστε Περισσότερα!

Πέμπτη 27 Μαρτίου 2014

i-MED σε 3D μοντέλο

Μετά από συστάσεις του κ. Τσαντίλα (ώστε να μοιάζει το βραχιολάκι μας με το σχήμα του Κώστα που κατατέθηκε στο report), ξαναέφτιαξα το βραχιόλι κάνοντάς το πιο λεπτό και πιο φαρδύ. Σας επισυνάπτω το video καθώς επίσης και τα 3D μοντέλα από τον φίλο του κ. Τσαντίλα που διέθεσε αρκετό από τον πολύτιμο χρόνο του για να μας βοηθήσει.






Διαβάστε Περισσότερα!

Παρασκευή 21 Μαρτίου 2014

Διαγωνισμός επιχειρηματικής αξιοποίησης του Διαδικτύου και άλλων νέων τεχνολογιών

Το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (ELTRUN) του Τμήματος Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών σε συνεργασία με το Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδος (Β. Ελλάδα), το University of Nicosia της Κύπρου και από δέκα Πανεπιστήμια από όλη την Ελλάδα, στο πλαίσιο του 7ου Διεθνούς Διαγωνισμού Ennovation (www.ennovation.gr) διοργανώνει τον Διαγωνισμό Ennovation Junior 2014 για μαθητές Λυκείου. 
Στο διαγωνισμό μπορούν να συμμετάσχουν μαθητές όλων των τάξεων των Λυκείων της χώρας ατομικά ή σε ομάδες των δύο (02) ατόμων και η συμμετοχή σε αυτόν είναι προαιρετική.
Οι μαθητές καλούνται να γράψουν μια πρόταση (600-1000 λέξεις) στην οποία θα προτείνουν καινοτόμες ιδέες που αφορούν στην επιχειρηματική αξιοποίηση του διαδικτύου και άλλων νέων τεχνολογιών (όπως π.χ. κινητά τηλέφωνα τρίτης γενιάς, έξυπνοι αισθητήρες κλπ.) για νέες υπηρεσίες, έχοντας στο νου τους όχι μόνο την ελληνική αλλά και την παγκόσμια αγορά. Η πρόταση δεν πρέπει να είναι μια γενική έκθεση ιδεών αλλά να παρουσιάζει τα βασικά χαρακτηριστικά και τρόπο υλοποίησης μιας ιδέας (όπως π.χ. ενός site παροχής υπηρεσιών, πώλησης προϊόντων, ψυχαγωγίας, κοινωνικής δικτύωσης κλπ.) που θα μπορούσε να εξελιχθεί σε επιχειρηματική δραστηριότητα.
Οι εργασίες των μαθητών θα υποβάλλονται ηλεκτρονικά στη διεύθυνση ennovation@aueb.gr έως την Παρασκευή 25 Απριλίου 2014. Στο e-mail, που θα έχει θέμα «Ennovation Junior: Παράδοση εργασίας - Όνομα ιδέας», πρέπει να αναγράφονται ονοματεπώνυμο, η τάξη, το σχολείο, η ταχυδρομική διεύθυνση και το τηλέφωνο του σχολείου, καθώς και το τηλέφωνο και η διεύθυνση κατοικίας του μαθητή.
Οι εργασίες των μαθητών θα αξιολογηθούν από την Επιστημονική Επιτροπή του διαγωνισμού Ennovation. 
Οι νικητές του διαγωνισμού θα κερδίσουν υποτροφία για το Θερινό Σχολείο Νεανικής Επιχειρηματικότητας (YES – Youth Entrepreneurship Summer School, www.yes.aueb.gr) το οποίο διοργανώνεται από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Τα αποτελέσματα του διαγωνισμού θα ανακοινωθούν κατά τη διάρκεια του 11ου Φοιτητικού Συνεδρίου Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας στις 15 Μαΐου 2014 στην Αθήνα. Οι μαθητές που θα συμμετάσχουν στο διαγωνισμό θα έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν το συνέδριο δωρεάν. 
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το διαγωνισμό, τους όρους και τις δηλώσεις συμμετοχής, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκέπτονται την ιστοσελίδα www.ennovation.gr ή να απευθύνονται στην ηλεκτρονική διεύθυνση ennovation@aueb.gr.

Διαβάστε Περισσότερα!

Δευτέρα 17 Μαρτίου 2014

i-MED: Η πρόταση της ομάδας του Ζαννείου για το Industrial Technologies

H πρόταση της ομάδας του Ζαννείου ΠΠΛ για τον διαγωνισμό Industrial Technologies είναι το i-MED. Μια επαναστατική συσκευή για το χώρο της Υγείας. 








Διαβάστε Περισσότερα!

Πέμπτη 13 Μαρτίου 2014

Ο μεγαλύτερος Υπεργίγαντας του Γαλαξία

Ο HR 5171A (ή V766 Centauri) δεν ανακαλύφθηκε πρόσφατα. Πρόκειται για έναν κίτρινο υπεργίγαντα που βρίσκεται σε απόσταση 11700 ετών φωτός από τον Ήλιο. Στο νυκτερινό  ουρανό τον βλέπουμε στον αστερισμό του Κενταύρου. Παρότι, όμως, οι αστρονόμοι τον παρακολουθούν επί 60 και πλέον χρόνια, πρόσφατες μετρήσεις για το μέγεθός του έδειξαν ότι μάλλον πρόκειται για τον μεγαλύτερο σε μέγεθος αστέρα που έχει παρατηρηθεί. Με διάμετρο 1300 μεγαλύτερη του Ήλιου και λαμπρότητα 1.000.000 φορές μεγαλύτερη αποτελεί έναν σωστό Κολοσσό. Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι το μέγεθός του οφείλεται σε αλληλεπιδράσεις υλικών του αστέρα με τον συνοδό του αστέρα. Στην εικόνα βλέπετε μια καλλιτεχνική αναπαράσταση του  5171A πάνω στην κλίμακα του ηλιακού μας συστήματος. Όπως παρατηρείτε, αν ο Ήλιος είχε "φουσκώσει" τόσο πολύ, θα είχε καταπιεί τη Γη, τον Άρη ακόμη και τον Δία. (Η κάτω φωτογραφία είναι πραγματική)




Διαβάστε Περισσότερα!

Τρίτη 11 Μαρτίου 2014

Μαθηματικά Κατεύθυνσης Γ΄ Λυκείου - Ολοκληρώματα

Σε αυτόν τον σύνδεσμο θα βρείτε σημειώσεις για το κεφάλαιο των ολοκληρωμάτων. Ως συνήθως οι σημειώσεις περιέχουν τα βασικά σημεία της θεωρίας, μεθοδολογία και αρκετές ασκήσεις.
Ελπίζω να φανούν χρήσιμες.


Διαβάστε Περισσότερα!

Πέμπτη 6 Μαρτίου 2014

Μαθηματικά Κατεύθυνσης Β΄ Λυκείου - Θέματα και λύσεις του Διαγωνίσματος της Τετάρτης

Στους παρακάτω συνδέσμους θα βρείτε τα θέματα και τις λύσεις.

Ομάδα Α
Θέματα    Λύσεις

Ομάδα Β
Θέματα   Λύσεις
Διαβάστε Περισσότερα!

Τρίτη 4 Μαρτίου 2014

Μαθηματικά Κατεύθυνσης - Διαγωνίσματα και Τεστ παλαιότερων ετών

Στους παρακάτω συνδέσμους θα βρείτε παλαιότερα θέματα στο κεφάλαιο των ευθειών.

Στο διαγώνισμα θα υπάρχουν δύο θέματα. Το πρώτο θέμα θα έχει δύο υποερωτήματα (14 μονάδες).

1) Τεστ 01  ομάδα Α  ομάδα Β  ομάδα Γ  ομάδα Δ
2) Τεστ 02  ομάδα Α  ομάδα Β  

1) Διαγώνισμα 2012 - 2013
Ομάδα Α   Ομάδα Β
Διαβάστε Περισσότερα!

Δευτέρα 24 Φεβρουαρίου 2014

Industrial Technologies - Template files



Σε αυτό το σύνδεσμο θα βρείτε το αρχείο template για το πρόγραμμα Industrial Technologies. Δείτε το και μιλάμε αύριο ώστε να ξεκινήσουμε δουλειά. Έχουμε διορία μέχρι 17 Μαρτίου.
Διαβάστε Περισσότερα!

Δευτέρα 17 Φεβρουαρίου 2014

Άλγεβρα Β΄ Λυκείου: Ασκήσεις + Υλικό για πολυώνυμα

Στους παρακάτω συνδέσμους θα βρείτε επιπλέον ασκήσεις στο κεφάλαιο των πολυωνύμων. Το πρώτο φυλλάδιο έχει ασκήσεις παρόμοιες με το βιβλίο ενώ το δεύτερο έχει κάπως πιο προχωρημένες ασκήσεις για όσους θέλουν να δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους (Δρούτσας κ.λ.π.). Κάποιες από αυτές θα τις λύσουμε και στο σχολείο.

3. Φυλλάδιο 4Β  (ΛύσειςΑ,  ΛύσειςΒ)
4. Φύλλο Εργασίας - Επίλυση Εξισώσεων
5. Φύλλο Εργασίας - Παραμετρικές
Διαβάστε Περισσότερα!

Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου 2014

Ένα μεγάλο βήμα προς την πραγματοποίηση βιώσιμης Πυρηνικής Σύντηξης

Ένα από τα σημαντικότερα νέα της εβδομάδας, που μπορεί να αλλάξει δραματικά το μέλλον, αλλά πιθανότατα δεν θα το δείτε στις ειδήσεις.

Η πυρηνική σύντηξη (nuclear fusion) είναι ο αποδοτικότερος και καθαρότερος τρόπος παραγωγής ενέργειας. Όλα τα άστρα που βλέπουμε κάθε βράδυ στον ουρανό (συμπεριλαμβανομένου και του Ήλιου μας) βασίζονται σε αυτή τη διαδικασία για να παράγουν τεράστια ποσά ενέργειας.

Στο εσωτερικό των αστεριών κάθε λεπτό εκατομμύρια τόνοι υδρογόνου μετατρέπονται σε ήλιο μέσω της πυρηνικής σύντηξης απελευθερώνοντας ποσά ενέργειας που θα μπορούσαν να τροφοδοτήσουν όλη τη Γη για αιώνες. Είναι λοιπόν προφανές ότι η χρήση πυρηνικής σύντηξης για παραγωγή ενέργειας είναι το όνειρο όλης της επιστημονικής κοινότητας, αφού θα πρόσφερε άφθονη και κυρίως φτηνή και καθαρή ενέργεια χρησιμοποιώντας καθαρό νεράκι (για την ακρίβεια δευτέριο - ένα ισότοπο του υδρογόνου -  που βρίσκεται στο νερό των ωκεανών).

Δυστυχώς μέχρι σήμερα, απέχουμε πολύ από αυτό το στόχο. Πολλοί μάλιστα πιστεύουν ότι κάτι τέτοιο δεν πρόκειται να επιτευχθεί ποτέ. Όλες οι προσπάθειες εκκίνησης πυρηνικής σύντηξης σε εργαστήριο κατέληγαν μέχρι τώρα σε ένα και μοναδικό αποτέλεσμα. Χρειαζόταν να δαπανήσουμε περισσότερη ενέργεια από όση τελικά παραγόταν.

Αυτό μέχρι σήμερα, γιατί πρόσφατα επιστήμονες του National Ignition Facility στις Η.Π.Α., ανακοίνωσαν στο περιοδικό Nature ότι για πρώτη φορά κατάφεραν να παράγουν περισσότερη ενέργεια από όση τελικά δαπάνησαν. Η ανακοίνωση έχει ήδη σπείρει ενθουσιασμό στην επιστημονική κοινότητα και διαδόθηκε ταχύτητα στο internet. Παρότι, είμαστε πολύ μακρυά από το να επιτύχουμε μια διαρκή αυτοδιατηρούμενη αλυσίδα σύντηξης που θα παράγει σημαντικά ποσά ενέργειας, είναι η πρώτη φορά που κάτι τέτοιο ξεφεύγει από τα όρια της επιστημονικής φαντασίας.

Η ανακοίνωση του NIF
Άρθρο του IEEE Spectrum

Διαβάστε Περισσότερα!

Κυριακή 9 Φεβρουαρίου 2014

Β΄ Λυκείου Παλμογράφος - Η τριγωνομετρία σε σύνδεση με τη φυσική

Στη σημερινή δραστηριότητα θα δούμε πως δουλεύει ο παλμογράφος μια πολύ σημαντική συσκευή για εφαρμογές κυματικής. Όπως έχουμε ήδη αναφέρει στο μάθημα, κάθε ήχος μια συγκεκριμένης συχνότητας μπορεί να αναπαρασταθεί χρησιμοποιώντας μια τριγωνομετρική συνάρτηση. Η συνάρτηση αυτή φαίνεται στην εικόνα του παλμογράφου. 

Στα παρακάτω αρχεία θα βρείτε μια προσομοίωση του παλμογράφου μέσω Geogebra. Διαβάστε καλά τις οδηγίες κάθε δραστηριότητας και προσπαθήστε να δώσετε τις σωστές απαντήσεις. Κάθε ομάδα θα πρέπει να αιτιολογήσει τις απαντήσεις της γράφοντας μια σύντομη έκθεση. Η έκθεση θα βαθμολογηθεί για το Β΄ τετράμηνο.
Ημερομηνία παράδοσης Εργασιών: Τρίτη 18/02/2014


ΔΡ05

Για να τρέξετε τις δραστηριότητες χρειάζεστε το πρόγραμμα Geogebra. Μπορείτε να το κατεβάσετε δωρεάν από εδώ.
Διαβάστε Περισσότερα!

Κυριακή 2 Φεβρουαρίου 2014

Πρόκριση Μαθητών μας στο Διαγωνισμό Πληροφορικής

Δεν είναι μυστικό ότι το σχολείο μας έχει μερικούς μαθητές ταλέντα στον προγραμματισμό (και λίγα λέω). 

Στον πρόσφατο διαγωνισμό Πληροφορικής μάλιστα, τέσσερις μαθητές του σχολείου πέρασαν στη Β΄ Φάση. Πρόκειται για μεγάλα ταλέντα με σημαντικές ικανότητες. Να τους ευχηθούμε τα καλύτερα και στη συνέχεια!!

Οι μαθητές που προκρίθηκαν:
Αλεξίου Παναγιώτης
Ιωαννίδης Γιώργος
Παπαδόπουλος Κώστας
Πετρίδης Λάμπρος

Διαβάστε Περισσότερα!

Πέμπτη 30 Ιανουαρίου 2014

Β΄ Λυκείου Μαθηματικά κατεύθυνσης - Φυλλάδια Ασκήσεων στις ευθείες

Στους παρακάτω συνδέσμους θα βρείτε τα δύο φυλλάδια ασκήσεων στις ευθείες. Καλή μελέτη. Σύντομα θα γράψουμε και ένα τεστάκι όπως έχουμε πει...

Διαβάστε Περισσότερα!

Παρασκευή 24 Ιανουαρίου 2014

Ο Αμερικανικός στρατός μελετά την αντικατάσταση 120000 ανδρών με ρομπότ

Πριν από λίγες ημέρες στο συμπόσιο Army Aviation, ανακοινώθηκε ότι ο στρατός των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής σκέφτεται να μειώσει τον αριθμό των δυνάμεών του αντικαθιστώντας στρατιώτες με μονάδες ρομπότ. Η μείωση αυτή μάλιστα θα είναι αρκετά σημαντική, αφού ανακοινώθηκε ότι ο αμερικανικός στρατός από 540000 άνδρες που αριθμεί σήμερα, θα μειωθεί στους 420000 μέχρι το 2019. 

Ευτυχώς θα γλιτώσουμε από την αποκάλυψη των ταινιών Terminator (για την ώρα), αφού οι θέσεις των ανδρών που θα χαθούν θα αφορούν όχι μάχιμες μονάδες, αλλά τις δυνάμεις υποστήριξης (υλικού πολέμου) που αποτελούν περίπου τα 2/3 του αμερικανικού στρατού. Τους στρατιώτες θα αντικαταστήσουν αυτόματες και ημιαυτόματες μονάδες μεταφοράς εξοπλισμού (φορτηγά, αεροπλάνα κ.λ.π.), όπως π.χ. αυτές που βλέπετε στην εικόνα. Μένει να εξακριβωθεί αν οι προτάσεις που έχουν γίνει είναι βιώσιμες.

Διαβάστε Περισσότερα!

Τετάρτη 15 Ιανουαρίου 2014

Άλγεβρα Β΄ Λυκείου - Θέματα και λύσεις του διαγωνίσματος Τριγωνομετρίας

Στους παρακάτω συνδέσμους θα βρείτε τα θέματα και τις λύσεις στο διαγώνισμα Τριγωνομετρίας που γράψαμε την Τρίτη.

Ομάδα Α

Ομάδα Β
Διαβάστε Περισσότερα!

Κυριακή 12 Ιανουαρίου 2014

3D Printers Εκτυπώνοντας στις τρεις διαστάσεις... (video)

Μια ακόμη σύγχρονη τεχνολογία που χρησιμοποιείται τόσο σε βιομηχανική κλίμακα όσο και για ιδιωτική χρήση είναι η εκτύπωση στις τρεις διαστάσεις (3D printing). Ένας 3D printer έχει την ικανότητα να δημιουργεί ένα πραγματικό τρισδιάστατο αντικείμενο από το μηδέν τοποθετώντας διαδοχικά στρώματα  (layers) ενός υλικού το ένα πάνω στο άλλο. Η διαδικασία αυτή διαρκεί αρκετές ώρες βέβαια (τουλάχιστον σήμερα). Το μόνο που χρειάζεται είναι να σχεδιάσει κανείς το αντικείμενο που θέλει στον Η/Υ του χρησιμοποιώντας ένα πρόγραμμα τρισδιάστατης απεικόνισης (CAD). Συνήθως χρησιμοποιείται κάτι σαν πούδρα  (ή υγρό) από πλαστικό, αλλά υπάρχουν ήδη 3D printers που εκτυπώνουν με μέταλλο (εδώ χρησιμοποιείται laser για να συνθέσει το αντικείμενο), σοκολάτα, ακόμη και βιολογικά υλικά. 

 Ένας μικρός τέτοιος εκτυπωτής κοστίζει πλέον μερικές χιλιάδες ευρώ. Στις Η.Π.Α. μάλιστα πρόσφατα εμφανίστηκαν εταιρείες οι οποίες αναλαμβάνουν να εκτυπώσουν οποιοδήποτε σχέδιο τους στείλει ο πελάτης.

Οι εφαρμογές αυτής της τεχνολογίας είναι αναρίθμητες όπως εύκολα μπορείτε να φανταστείτε. Μερικές είναι πολύ ενδιαφέρουσες και άλλες λίγο περίεργες... Αναφέρω μερικά μόνο παραδείγματα:


1) Εκτύπωση βιολογικού υλικού για τη δημιουργία οργάνων για μεταμοσχεύσεις. Ήδη εκτυπώνονται απλά όργανα όπως οστά, και ψεύτικα όργανα για κοσμητικές μεταμοσχεύσεις, αλλά υπάρχουν σχέδια για δημιουργία πολυπλοκότερων οργάνων. (εδώ, εδώ)

2) Εκτύπωση κοσμημάτων, ρούχων, παπουτσιών και ειδικών κουστουμιών. (εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ)

3) Εκτύπωση γλυκών από σοκολάτα με περίεργα σχήματα. (εδώ, εδώ)

4) Εκτύπωση ανταλλακτικών για αυτοκίνητα που δεν παράγονται πλέον βιομηχανικά. Σχεδιάζεται και ανάπτυξη νέων ανταλλακτικών σε βιομηχανική κλίμακα. (εδώ, εδώ, εδώ, εδώ, εδώ)

5) Εκτύπωση φαγητών. Εκτός από τη σοκολάτα σχεδιάζονται και εκτυπωτές για μακαρόνια από ζύμη (εδώ). Επίσης υπάρχουν και σχέδια για εκτυπωτές που θα παίρνουν βιολογικό υλικό και θα εκτυπώνουν κρέας και άλλα είδη φαγητού (λίγο creepy αυτό...). (εδώ)


6) Η ESA ερευνά (ή τουλάχιστον έτσι λέει) την πιθανότητα εκτύπωσης μιας σεληνιακής βάσης στο φεγγάρι. Δηλαδή, θα στείλουν έναν 3D εκτυπωτή στη Σελήνη και θα χρησιμοποιήσουν ρεγκόλιθο (regolith) για να εκτυπώσουν τη σεληνιακή βάση. Έτσι θα γλυτώσουν τα έξοδα μεταφοράς του σταθμού από τη Γη στη Σελήνη.


Μπορείτε να βρείτε περισσότερες εφαρμογές στους παρακάτω συνδέσμους

http://3dprintingindustry.com
http://www.3ders.org

Videos
https://www.youtube.com/watch?v=ddtJVww8Zvw
https://www.youtube.com/watch?v=G0EJmBoLq-g
https://www.youtube.com/watch?v=Ak03wmi-3FE
https://www.youtube.com/watch?v=i6Px6RSL9Ac
Διαβάστε Περισσότερα!

Τρίτη 7 Ιανουαρίου 2014

Μαθηματικά Κατεύθυνσης Γ΄ Λυκείου - Σημειώσεις για τις Παραγώγους

Σε αυτό το σύνδεσμο θα βρείτε το πρώτο μέρος του νέου φυλλαδίου σημειώσεων για το κεφάλαιο των παραγώγων (μέχρι και το Θ.Μ.Τ.). Το φυλλάδιο περιέχει μια σύντομη ανασκόπηση της θεωρίας του βιβλίου, οδηγίες επίλυσης ασκήσεων (μεθοδολογία) και μια πλούσια συλλογή άλυτων ασκήσεων, κάποιες από τις οποίες θα δούμε στην τάξη.

Ελπίζω να βοηθήσουν.
Διαβάστε Περισσότερα!